سایت بهترین ابزار


تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵

شب قدر است تقدیرش بدانم

مدبر اوست تدبیرش بدانم

به آیه آیه ها ی کایناتم

زهی ، ابلیس وتزویرش بدانم

از آن دست مضطّر به بالا

خدا گویان ، تکبیرش بدانم.

* * * * * * *

از غافلان حساب دلم را جدا کنید
حرف و حدیث کهنه خود را رها کنید
چیزی به شب نمانده به خلوت که می روید
قدر است، قدری دل شکستۀ مارا دعا کنید

* * * * * * *

پیامبر اکرم(ص):
«هرکس شب قدر را با ‌ایمان و محاسبه بیدار ماند
تمام گناهان گذشته و آیندهاش بخشیده میشود»
* * * * * * *

آري امشب، "چشم سر" را بايد بيدار داشت 
تا "چشم جان" بيداري و بينايي يابد و دل از بندها برهد؛
و ما چه زيانکاريم اگر از شب قدر 
تنها بيداري چشم نصيبمان شود و راهي به وراي آن ، بر اقليم جان نيابيم.

* * * * * * *

امام صادق(ع):
«حضرت درباره شب قدر فرمود:‌شب فاطمه است و قدر خداوند است
پس هر کس حق شناخت فاطمه را به جا آورد ، ‌شب قدر را درک کرده است»

* * * * * * *

شد کشته بمحراب عبادت حیدر
هر دیده بحال مرتضی می گرید
بـا گفتن “قد قتل” ز جبریل امین
در خلد برین خیر نساء میگرید


سامانه ارسال پیام SPAYAM یک سامانه مدرن برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی میباشد. سوشال پیام دارای بانک شماره کل کشور به تفکیک استان، شهر، همراه اول، ایرانسل، رده سنی، جنسیت، منطقه ای، کدپستی، اصناف و ارسال از روی نقشه با قدرت وکیفیت مناسب گزارش تحویل پیام به صورت پنل رایگان آماه خدمت رسانی میباشد.

با ما تماس بگیرید

32327132-017

09114088060

www.spayam.ir

برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://www.aparat.com/simorghsms



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

لاجیتک نسخه‌ی جدید اسپیکرهای UE Boom را با نام UE MegaBoom معرفی کرده که اندازه‌ای بزرگ‌تر و در نتیجه حجم صدای خروجی بیشتری دارند


لاجیتک نسخه‌ی جدید اسپیکرهای UE Boom را با نام UE MegaBoom معرفی کرده که اندازه‌ای بزرگ‌تر و در نتیجه حجم صدای خروجی بیشتری دارند. این اسپیکرها از ماه جاری روانه بازار خواهند شد.

 یکی از محبوب‌ترین اسپیکرهای دنیا UE Boom لاجیتک است، اما حالا با ارائه نسل جدید با نام مگابوم، نسخه سال گذشته کوچک به نظر می‌رسد! مگابوم تنها یک اینچ نسبت به نسخه قبلی بلندتر شده، اما همین یک اینچ باعث می‌شود حس کنید با دستگاهی قدرتمندتر روبرو هستید که حجم صدای بیشتری تولید می‌کند.

UE MegaBoom یک اسپیکر قدرتمند است که طراحی زیبا در رنگ‌بندی متنوع دارد و احتمالا همچون نسخه کوچک‌تر قبلی با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. فروش این اسپیکر از ماه جاری آغاز خواهد شد و در زمان ارائه ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ قیمتی که کمی زیاد به نظر می‌رسد ولی ارزشش را دارد!



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
داستان سریالی انتشار اطلاعات برگرفته از داده‌های فاش شده‌ی سونی پیکچرز به یکی از داغ‌ترین اخبار در روزهای واپسین سال ۲۰۱۴ میلادی تبدیل شده است

داستان سریالی انتشار اطلاعات برگرفته از داده‌های فاش شده‌ی سونی پیکچرز به یکی از داغ‌ترین اخبار در روزهای واپسین سال ۲۰۱۴ میلادی تبدیل شده است. آخرین مورد از این اخبار که ماحصل ایمیل‌های لو رفته‌ی این کمپانی است، نشان از نفرت استودیوهای فیلم‌سازی از گوگل دارد.

پیش از این نیز بسیاری براین باور بودند که بسیاری از کمپانی‌های فیلم‌ساز و تهیه‌کننده‌ی آلبوم‌های موسیقی دل خوشی از گوگل ندارند. علت این تنفر تسهیل دسترسی کاربران برای جستجو و یافتن نسخه‌های غیرقانونی فیلم‌ها و موسیقی‌هایی است که این استودیوها با صرف میلیون‌ها دلار تولید می‌کنند. اما ایمیل جدیدی که جزو اطلاعات فاش شده از سرور‌های سونی پیکچرز است، گویای سیاستی است که این کمپانی‌ها برای مبارزه با ناشران غیرقانونی محتوای دیجیتال و گوگل در پیش خواهند گرفت.

به گزارش تایم، گروهی از وکلای سونی و ۶ استودیوی فیلم‌سازی دیگر به همراه انجمن فیلم‌سازان آمریکا درصدد ارائه‌ی یک دادخواست به دادگاه و آغاز یک پرونده‌ی دعاوی به‌منظور مبارزه با انتشار غیرقانونی محتوای دیجیتال بدون در نظر گرفتن قانون کپی‌رایت هستند. این کمپانی‌ها به دنبال دلایلی هستند تا با استناد بر آن‌ها دادستان ایالتی را برای تحت تعقیب قرار دادن گوگل مجاب کنند. استودیو‌های فیلم‌سازی در پی آنند تا با زیرفشار گذاردن گوگل، این کمپانی را مجبور کنند تا نتایجی را که دربردارنده‌ی لینک‌های حاوی محتوای غیرقانونی است، فیلتر کند. با جستجوی کوتاهی در گوگل می‌توان به خیل عظیم لینک‌ غیرقانونی دانلود انواع فیلم‌ها دست یافت.

همچنین استودی‌های فیلم‌سازی درصدد آغاز همکاری با سریس‌دهندگان اینترنتی هستند تا راه‌های دسترسی به وب‌سایت‌های عرضه‌ کننده‌ی محتوای دیجیتال را مسدود کنند. این کمپانی‌ها برای پروژه‌ی حقوقی خود نامی را نیز در نظر گرفته‌اند که براساس اطلاعات منتشر شده، Goliath است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

امروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت پلتفرم‌های موبایل و بومی‌سازی اپلیکیشن‌ها اشاره کرده و گفته است

امروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت پلتفرم‌های موبایل و بومی‌سازی اپلیکیشن‌ها اشاره کرده و گفته است، پیشنهاد اضافه شدن دروس جاوا و اندروید به دروس دانشگاهی رشته‌ی کامپیوتر را داده است.

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید موفقیت بازار فناوری را تلفیقی از بکارگیری ابزارهای موبایل، بومی‌سازی و ابزارهای اجتماعی عنوان کرده و گفته است:

با وجود شمار زیاد ابزارهای اتصال به شبکه، نیاز به اپلیکیشن‌های بومی خواهیم داشت که در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کارآفرینی در این بخش تلاش کرده و از توانمندسازی نیروها حمایت می‌کند.

وی از ارائه پبشنهاد افزودن دروس جاوا و اندروید به دروس دانشگاهی رشته کامپیوتر به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:

این دروس ابزار کار اپلیکیشن نویسی است و دانشگاه‌ها باید این دروس را در سرفصل‌های دروس خود بگنجانند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه اعطای وام به برنامه نویسان بدون حمایت از آنها توسعه بازار، راه حل درستی نیست گفت: «محتوای بومی ایرانی به عنوان اقتدار کشور در فضای مجازی باید تولید شود و سازمان فناوری اطلاعات از تمامی این محتواها حمایت کرده و آنها را خریداری می کند.» وی اعلام آمادگی کرد که سازمان فناوری اطلاعات در تمامی برنامه‌های مرتبط با نرم‌افزارهای کاربردی بومی حضور فعال خواهد داشت و حامی و خریدار این برنامه‌ها خواهد بود.

جهانگرد خطاب به برنامه نویسان موبایلی گفت: هیچ کمپانی بین المللی رقیب شما نیست چرا که پول در سرزمین شما است و بازار ارزش افزوده کشور ما کم نظیر است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
علی‌رغم رشد فزاینده‌ی بازار تبلت‌ها در سال‌های گذشته، اخیراً شاهد کاهش استقبال از این محصولات هستیم که نمود خود را در کاهش فروش آیپدهای اپل به روشنی نشان داد....

براساس گزارش منتشر شده توسط NPD، فروش تبلت‌ها نسبت به سال گذشته‌ی میلادی به اندازه‌ی ۵ درصد کاهش یافته است که شاهد نشان دادن اثرات خود در گزارش سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری اپل و در مورد فروش آیپدهای این کمپانی بودیم.

چنین کاهش تقاضایی برای اولین بار در تاریخ فروش تبلت‌ها رخ داده است. براساس اطلاعات ارائه شده، در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی ۵۶٫۳ میلیون دستگاه تبلت بودیم که در مقایسه با ۵۹ میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۳، نشان از کاهشی محسوس دارد.

برخلاف سنت حاکم، در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری و در جریان تعطیلات سال نو، شاهد استقبال از تبلت‌ها و در نتیجه افزایش فروش این محصولات نبودیم. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل برای کاهش استقبال از تبلت‌ها، وجود تلفن‌های‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر باشد.  ریچاردشیم که یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی NPD‌ است، سقوط بیش از پیش را در آمارهای فروش تبلت‌ها پیش‌بینی کرده است.

 به‌نظر می‌رسد تحول بعدی در بازار با افزایش سایز تبلت‌ها رخ خواهد داد. این موضوع هم‌اکنون در بازار چین در حال وقوع است که با گسترش آن به بازار آمریکا شاهد تغییر و تحول در این حوزه خواهیم بود.

همانطور که اشاره کردیم، اپل نیز با آیپدهای محبوب خود، آمار جالب توجهی را در سه‌ماهه‌ی ابتدایی بر جا نگذاشته است. این کمپانی ۲۰ درصد از بازار را در اختیار داشت که در حال حاضر به ۱۶.۱ درصد کاهش یافته است. سامسونگ خود را به‌عنوان دومین بازیگر مهم در بازار تبلت‌ها مطرح ساخته است که ۱۱ درصد از بازار را در اختیار دارد. این کمپانی با رشدی ۲ درصدی در فروش مواجه بوده است.

شیم به این نکته نیز اشاره کرده است که احتمالاً باید شاهد کاهش عرضه‌ی تبلت‌های ۷ و ۸٫۹ باشیم که گوگل درصدد عرضه‌ی آن به بازار است.  ضمناً آمازون نیز درصدد عرضه‌ی تلفن‌هوشمند ۴٫۷ اینچی خود به‌جای تبلت ۷ اینچی موجود است، از این‌رو تنها تبلت ۷ اینچی موجود کیندل‌فایر خواهد بود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

طبق گزارشی که به تازگی توسط شبکه‌ی تبلیغات آنلاین Chitika منتشر شده است

طبق گزارشی که به تازگی توسط  شبکه‌ی تبلیغات آنلاین Chitika  منتشر شده است، آیپدهای اپل با فاصله زیادی نسبت به رقبا همچنان محبوبترین تبلت‌های بازار آمریکای شمالی محسوب می‌شوند. طبق این گزارش بیشترین حجم ترافیک وب تبلت‌ها متعلق به آیپدهای اپل است. با زومیت همراه باشید.

با توجه به این که این گزارش متعلق به ماه سپتامبر است، میزان آمار وبگردی کاربران آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 جدید در آن لحاظ نشده است ولی چیتیکا اعتقاد دارد، تخفیفات زیادی که کمی مانده به معرفی دو آیپد جدید اپل به مدل‌های قبلی داده شد، در فروش بیشتر آنها و البته بالاتر رفتن میزان ترافیک وب آیپدها بی‌تاثیر نبوده است.

بسیاری از اَپ‌های اندرویدی، بازی‌هایی هستند که به اینترنت نیازی ندارند و این در حالی است که اپل 80 درصد از ترافیک وب را در ماه سپتامبر در بازار آمریکای شمالی از آن خود کرده است. طبق گزارش Chitika، در ماه سپتامبر سال 2014، کاربران آیپد 79.9 درصد از ترافیک وب تبلت‌ها را در منطقه آمریکای شمالی در اختیار داشته‌اند که البته این رقم در سال گذشته و درست در همین بازه‌ی زمانی 81 درصد بوده است.

شرکت آمازون با سری تبلت‌های کیندل خود و سهم 6.7 درصدی از ترافیک وب در رتبه دوم این لیست قرار دارد. تبلت‌های سامسونگ نیز با 6 درصد رتبه سوم را از آن خود کرده‌اند.

سامسونگ سال گذشته و در همین بازه زمانی میزان ترافیک 5.1 درصدی را از بازار آمریکای شمالی در اختیار داشت که به گزارش چیتیکا در بین برندهای تبلت، سامسونگ با توجه به عرضه 6 تبلت جدید در 7 ماه اول سال 2014 در بازار آمریکای شمالی بیشترین رشد را در زمینه ترافیک وب از آن خود کرده است. این در حالی است که اگر میزان ترافیک وب تبلت‌های آمازون و سامسونگ را با هم جمع کنیم به رقم 12.7 درصد می‌رسیم که باز هم در مقایسه با نرخ ترافیک وب آیپدهای اپل ناچیز است.

در مکان پنجم این لیست نیز مایکروسافت قرار دارد که سهم تبلت‌هایش از میزان ترافیک وب، 1.7 درصد است که نسبت به ترافیک 1.6 درصدی سال گذشته کمی رشد را نشان می‌دهد.

چیتیکا برای آن که بتواند میزان ترافیک وب برندهای معتبر تبلت در بازار را در ماه سپتامبر بدست آورد، دَه‌ها میلیون آگهی تبلیغاتی موجود در شبکه تبلیغات خود را که توسط کاربران ایالات متحده و کانادا دیده شده‌اند، مورد بررسی قرار داده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

هشدار نیوز آی تی - امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید.

به گزارش فرهنگ نیوز ، این روزها دو واژه Wi-Fi و Wireless زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند.
 
اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
 
 اتصال باسیم
انواع اتصال با سیم، ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
 
اتصال بدون سیم
این نوع اتصال در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد استفاده می شود که در آن سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم وجود دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
 
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود،همچنین فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های ۳G و ۴G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت نسبت به اتصال با سیم، کندتر و گران‌تر است.
 
 وای-فای (Wi-Fi)
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارت بهتر یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید.
 
گفتنی است این نوع ارتباط  برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند.
 
به عبارت دیگر  Wi-Fi  فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می‌شود.
 
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
 
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود.اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند.
 
اما نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
 
Wireless
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.
 
از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.
 
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کند.
 
شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند.
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد.
 
در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود.
 
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

یک شرکت انگلیسی ترموستات هوشمندی ابداع کرده است که با صدا فعال می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد دمای خانه را از هر اتاق کنترل کند.
 این ترموستات هوشمند با گفتن «سلام» فعال می‌شود و با استفاده از فرمان‌هایی مانند «گرم‌تر کن» و «سردتر کن» کنترل می‌شود. این ترموستات حتی می‌تواند پاسخ دهد و از صاحب خانه بپرسد که دمای اتاق را در چه درجه حرارتی قرار دهد.

 

این ترموستات که 229 یورو قیمت دارد اولین ترموستات از نوع خود در انگلیس محسوب می‌شود و توسط کارشناسان شرکت «هانی ول» ساخته شده است. این ترموستات پس از نصب فورا صدای صاحب خانه را تشخیص می‌دهد و بر اساس درخواست آنها درجه حرارت خانه را تنظیم می‌کند. این وسیله همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی است و به اپلیکیشن Honeywell Total Connect Comfort متصل می‌شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
بیشتر ما هر روز از گوگل و خدمات آن بهره می‌گیریم. گوگل شاهراه اینترنت را برای ما باز می‌کند و به ما اجازه جستجو و گشت‌و‌گذار و جمع‌آوری اطلاعات‌ می‌دهد.....
بیشتر ما هر روز از گوگل و خدمات آن بهره می‌گیریم. گوگل شاهراه اینترنت را برای ما باز می‌کند و به ما اجازه جستجو و گشت‌و‌گذار و جمع‌آوری اطلاعات‌ می‌دهد و به نوعی به ما کمک می‌کند ‌ذهن خود را گسترده‌تر کنیم؛ اما هیچ یک از این‌ها رایگان نیست. در مقابل گوگل اطلاعات ما را از ما می‌گیرد!

 اینکه گوگل از ‌اطلاعات کاربران خود کسب سود ‌می‌کند، ‌موضوع قدیمی است. سرمایه‌های کلان شرکت گوگل ـ که به میلیارد‌ها دلار می‌رسد ـ تنها و تنها از طریق دسترسی به اطلاعات کاربران تضمین شده و گسترش می‌یابد.

اما اینکه گوگل از ما چقدر و چه چیزهایی می‌داند تا به وسیله آن‌ها کسب در‌آمد کند، موضوعی دیگر است. اینکه گوگل چه چیز و به چه میزان از ما می‌داند، بستگی به این دارد که ما چقدر در فضای وب گشت و گذار می‌کنیم و چقدر از این موتور جستجو و خدمات دیگر آن استفاده می‌کنیم. بگذارید با هم نگاهی به چند سر‌فصل اطلاعاتی اصلی که گوگل از ما دارد، بیندازیم.

ما برای گوگل یک جامعه آماری هستیم
گوگل در اصل یک کسب و کار است و ‌کسب و کار نیاز به شناخت مشتریان خود دارد. این به این معناست که همه ما بخشی از جامعه آماری مورد بررسی گوگل هستیم؛ اول از همه در خصوص جنسیت و سن و سال خود.

کسب و کار‌ها از ‌بازار هدف خود ‌در‌آمد به دست می‌آورند. در نتیجه گوگل از هیچ اطلاعاتی که بتواند به لحاظ آماری در این جامعه ‌روی آن حساب باز کند، چشم‌پوشی نخواهد کرد. البته این به معنای دزدی اطلاعات شخصی و خصوصی افراد نیست؛ اما آنچه از نظر گوگل در طبقه‌بندی عمومی جای بگیرد، قطعا مورد علاقه گوگل است.
اما این اطلاعات به خودی خود ارزشی ندارد تا آنکه گوگل از آن‌ها برای تبلیغات بهره ببرد. گوگل تبلیغات را بنا به سلیقه شما آرایش کرده و تنظیم می‌کند و از آن با استفاده از اطلاعاتی که پیشتر از مشتریان خود گرفته، بهترین و کارآمدترین بهره را می‌برد.

علاقه‌مندی‌های شما، علاقه‌مندی‌های گوگل هم هست!
‌بخش انبوهی از اطلاعاتی که گوگل از ما دارد، بستگی به این دارد که آیا ما یک حساب کاربری گوگل داشته باشیم یا نه و همچنین اینکه آیا ما تاریخچه وب‌گردی‌های خود را ذخیره کرده باشیم یا نه. این موضوع باعث می‌شود ‌رصد ما از روی هر دستگاهی برای گوگل ساده‌تر باشد.

در واقع سیستم شما اقدام به ذخیره سازی Cookie‌ها می‌کند، فایل‌هایی که اطلاعات وب‌گردی شما را برای بار بعدی که به فضای نت مراجعه می‌کنید، با جزئیات ذخیره می‌کنند؛ برای نمونه، اگر ‌وب‌سایتی به شما اجازه می‌دهد تا در ‌روز تنها شمار محدودی از محتوای آن را ‌دانلود کنید، این اطلاعات در فایل Cookie مخصوص آن وب‌سایت ذخیره خواهد شد.

گوگل از این اطلاعات برای شناخت بهتر شما استفاده می‌کند و می‌داند به چه وب‌سایت‌هایی می‌روید و چند ساعت در ‌روز در آنجا هستید، بر ‌چه لینک‌هایی کلیک می‌کنید و حتی به چه چیزهایی علاقه دارید‌ و همه این‌ها تنها برای تبلیغات است.

گوگل محل سکونت شما را دارد
گویا گوگل با یک ون بزرگ از محل سکونت شما عکاسی کرده است! اگر باور ندارید، ‌سری به Google Earth بیندازید و محل زندگی خود را از نزدیک در آن ببینید.
اما این به آن معنا نیست که این اطلاعات جزئی است؛ البته تنها در Google Earth، وگرنه اطلاعات جزئی نیز در اختیار گوگل هست. این اطلاعات از طریق IP آدرس شما و نیز خدمات‌رسان اینترنت در اختیار گوگل قرار می‌گیرد. این امر نیز در تعیین محل برای تبلیغات محلی در نظر گوگل بسیار اهمیت دارد.

همچنین اگر در خدمات Google Maps به جای دریافت آدرس یا مسیر مستقیم خود، از گزینه My Location استفاده می‌کنید، این غول جستجو، دقیق‌ترین اطلاعات را از محل سکونت شما به دست خواهد آورد و به دست خواهد داد.

گوگل می‌داند در جی‌میل شما چه چیزی هست
اگر حساب کاربری گوگل دارید، در نتیجه با Terms Of Service یا‌‌ همان قرار‌داد اولیه گوگل برای خدمات با کاربران، موافقت کرده‌اید. این به این معناست که به گوگل اجازه داده‌اید تا هر آنچه در ایمیل شماست، برای دریافتن کلید واژه‌ها اسکن کند.
پنج اطلاعات اساسی که گوگل در مورد شما میداند!
نکته جالب اینجاست که نهادی مانند NSA نیز می‌تواند این اطلاعات را از گوگل بخواهد؛ برای اموری از جمله مبارزه با تروریسم. این موضوع در خصوص دولت انگلیس نیز صادق است. چه کسی می‌داند چه تعداد تروریست از جی میل استفاده می‌کنند؟ البته گوگل برای در اختیار گذاشتن این اطلاعات باید قبلا متقاعد شود.
این مورد شاید بسیار ساده‌ و پیش پا افتاده باشد، اما از این جهت اهمیت دارد که بر پایه آن گوگل همه داده‌ها را برای دریافت بهترین زمان تبلیغات برای شما آنالیز و تجزیه و تحلیل می‌کند! این موضوع به ویژه در مناسب‌هایی ‌همچون اعیاد و به ویژه کریسمس برای گوگل کاربرد دارد.
البته این تنها مخصوص گوگل نیست و روند کلی وب‌گردی شما آشکارا موجود است؛ اما گوگل این اطلاعات را دسته‌‌بندی کرده و بر پایه اطلاعات IP کاربران مورد استفاده قرار می‌دهد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
ال‌جی پس از گذشت چند هفته از عرضه‌ی پرچمدار خود، G3، و انتشار ویدئویی برای یک تلفن با قلم استایلوس، حال نسخه‌ی جدیدی از این تلفن‌هوشمند را با نام جی۳ استایلوس معرفی کرده است.


ال‌جی پس از گذشت چند هفته از عرضه‌ی پرچمدار خود، G3، و انتشار ویدئویی برای یک تلفن با قلم استایلوس، حال نسخه‌ی جدیدی از این تلفن‌هوشمند را با نام جی۳ استایلوس معرفی کرده است. هرچند این تلفن‌هوشمند برخی از قابلیت‌های جی۳ را به عاریه گرفته، اما در مجموع از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر از جی۳ است، چراکه از قابلیت‌های سخت‌افزاری پایین‌تری بهره می‌برد.

در ابتدا بسیاری در انتظار معرفی بک پرچمدار دیگر از جانب ال‌جی بودند، اما شماری از گزارش‌های منتشر شده در مورد جی۳ استایلوس حکایت از این داشتند که این تلفن‌هوشمند یک میان‌رده‌ خواهد بود. حال ال‌جی این تلفن‌هوشمند را رسما معرفی کرده است. ال‌جی با انتشار بیانیه‌ای معرفی این تلفن‌هوشمند را در ادامه‌ی G3 Beat و G3 Vista عنوان کرده که با توجه به DNA طراحی جی۳ توسعه یافته است.

مشخصات فنی جی۳ استایلوس شامل صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل است که با استفاده از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی همراه شده است. همچنین حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت افزایش از طریق اسلات میکرو SD و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۱.۳ مگاپیکسلی در عقب از جمله‌ی امکانات دیگر این گوشی هستند. ال‌جی این تلفن‌هوشمند را به‌همراه یک باتری ۳،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و اندروید ۴.۴.۲ کیت‌کت روانه‌ی بازار خواهد کرد. جی۳ استایلوس ابعاد ۱۴۹.۳ در ۷۵.۹ در ۱۰.۲ میلی‌متر دارد و وزن آن ۱۶۳ گرم است و در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی توسعه خواهد یافت.

هرچند از نظر امکانات سخت‌افزاری این محصول در سطح میانی بازار قرار دارد، اما وجود قابلیت ارتباط با شبکه‌های 3G آن را به یک گوشی مناسب افرادی که انتظار فوق‌العاده‌ای از گوشی خود ندارند، تبدیل کرده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول، بهره‌گیری از قلم استایلوس است که امکانات و قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها باید به Dual Window، Smart Keyboard، Touch & Shoot، Gesture Shot، Knock Code و +Quik Memo اشاره کرد. قیمت و زمان عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند هنوز منتشر شده و علاقمندان باید به انتظار نمایشگاه IFA 2014 بنشینند، چراکه ال‌جی اطلاعات تکمیلی را در جریان این نمایشگاه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ]